پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی
سرخط خبرها

رونق گیشه سینما‌ها در اولین ماه پاییز ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۹۰۵۰۳
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
رونق گیشه سینما‌ها در اولین ماه پاییز ۱۴۰۲
با آغاز اکران فیلم‌های «هتل» و «بچه زرنگ» سینما‌های مشهد جانی دوباره گرفتند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ سینما‌های خراسان رضوی بعد از چند ماه رکود با آغاز اکران فیلم‌های جدید، جانی دوباره گرفته و مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده اند. براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا تعداد مخاطبان سینما‌های استان در ماه مهر از ۲۰۰ هزار نفر رد شده و فروش گیشه به بیش از ۱۰ میلیارد تومان رسیده است؛ رقمی که تقریبا دو برابر میزان فروش شهریور ماه امسال است.

گرم شدن گیشه سینما‌ها در اولین ماه پاییز

اضافه شدن فیلم‌های جدیدی، چون «هتل»، «بچه زرنگ»، «هولیا» و «گیجگاه» به چرخه اکران را می‌توان اصلی‌ترین دلیل افزایش فروش سینما‌ها دانست. ما در گزارش پیش رو به صورت جزئی‌تر وضعیت فروش فیلم‌های درحال اکران در سینما‌های خراسان رضوی در ماه مهر را بررسی کرده ایم.

«هتل» جای «فسیل» را در صدر جدول گرفت

فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و بازی بهرام افشاری و هادی کاظمی که در شش ماه گذشته صدرنشین بلامنازع گیشه سینما‌های استان و کشور بود، در ماه مهر و با آغاز اکران فیلم «هتل» صدرنشینی را از دست داد و به رتبه دوم جدول سقوط کرد. مسعود اطیابی که ساخت آثار پرمخاطبی، چون «تگزاس»، «دینامیت» و «انفرادی» را در کارنامه دارد، «هتل» را کارگردانی کرده است.

او رگ خواب مخاطب را می‌شناسد، به طوری که فیلم جدیدش در نخستین ماه اکران خود بیش از ۵ میلیارد تومان فروش داشته است. این رقم تقریبا نصف مجموع فروش فیلم‌های اکران شده در سینما‌های استان در ماه مهر است. پژمان جمشیدی و محسن کیایی دو بازیگر اصلی فیلم کمدی «هتل» هستند و در کنار آن‌ها بازیگرانی، چون ریما رامین فر، صدف اسپهبدی و مه لقا باقری به ایفای نقش پرداخته اند.

استقبال کودکان و نوجوانان از «بچه زرنگ»

«بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری که سومین انیمیشن سینمایی «گروه هنر پویا» بعد از «شاهزاده روم» و «فیلشاه» محسوب می‌شود، هم زمان با «هتل»، از ۵ مهر روی پرده سینما‌های کشور رفته است؛ اثری که توانسته است مخاطبان بسیاری را -به ویژه از جامعه کودک و نوجوان- با خود همراه و به فروشی بیش از یک میلیارد تومان دست پیدا کند. «بچه زرنگ» به کارگردانی مشترک بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ ساخته شده است.

این پویانمایی که اولین بار در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفته، توانسته است آثار پربازیگری، چون «شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی و بازی پزمان جمشیدی را پشت سر بگذارد و در رتبه سوم جدول فروش مهر قرار بگیرد. «شهر هرت» در ماه شهریور، رتبه دوم را به خود اختصاص داده بود، اما در اولین ماه پاییز با کاهش فروش و سقوط دوپله‌ای در جایگاه چهارم قرار گرفت.

فروش خوب «هولیا»

فیلم کمدی موزیکال «هولیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم باوجودآنکه بعد از گذشت سه سال از زمان تولیدش روی پرده سینما‌ها رفته، توانسته است به فروش سیصدمیلیون تومانی دست پیدا کند و در رتبه پنجم جدول فروش قرار گیرد. مراحل فیلم برداری این فیلم در ترکیه و ایران انجام شده است و در آن بازیگرانی، چون پوریا پورسرخ، محمد رضا هدایتی، علی انصاریان و مریم امیر جلالی به ایفای نقش پرداخته اند. همچنین در این اثر موزیکال هفت ترانه خاطره انگیز ایرانی و خارجی در فضایی فانتزی، توسط محمدرضا هدایتی و زنده یاد علی انصاریان بازخوانی شده است.

در رتبه ششم جدول فروش «نارگیل ۲»، ساخته داوود اطیابی، قرار گرفته است. این فیلم در ماه شهریور فروش بهتری را پشت سر گذاشته و رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود. در «نارگیل ۲» که ادامه سریال پانزده قسمتی «نارگیل» است، بازیگرانی، چون غلامحسین لطفی، بیژن بنفشه خواه و علیرضا استادی به ایفای نقش پرداخته اند.

«گیجگاه»، پرفروش‌ترین اثر سینماگران مشهدی در مهر

از میان آثار هنرمندان مشهدی که این روز‌ها درحال اکران بر پرده سینماهاست، «گیجگاه» عملکرد بهتری داشته و با فروشی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان در جایگاه هفتم قرار گرفته است. این فیلم اولین تجربه کارگردانی عادل تبریزی، سینماگر مشهدی، در عرصه فیلم بلند محسوب می‌شود. «گیجگاه» که از حضور بازیگرانی، چون حامد بهداد و جمشید هاشم پور بهره گرفته است، اولین بار در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. اکران عمومی این اثر چندین بار به دلایل مختلف به تعویق افتاد تا اینکه سرانجام از ۱۲ مهر ۱۴۰۲ روی پرده سینما‌های کشور رفت. در رتبه هشتم جدول فروش «بی مادر» به کارگردانی مرتضی فاطمی و بازی میترا حجار، هنرمند مشهدی، قرار گرفته است.

اکران این فیلم در مرداد ماه آغاز شده است. «شماره ۱۰»، ساخته حمید زرگرنژاد، با وجود آنکه نوروز امسال از تلویزیون پخش شد، فروش هفتادمیلیون تومانی را پشت سرگذاشته و در رتبه نهم جدول فروش مهر قرار گرفته است. ابراهیم اصغری، سینماگر مشهدی، تهیه کنندگی فیلم را برعهده دارد که سال گذشته در چهل ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

از دیگر آثار درحال اکران هنرمندان مشهدی‌ می‌توان به «داستان دست انداز» با بازی رضا کیانیان و سعید توکلی، «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی و «ستون ۱۴۰۰» با بازی میترا حجار اشاره کرد که به ترتیب در رتبه‌های هفدهم، نوزدهم و بیستم قرار گرفته اند.

وضعیت فروش دیگر فیلم‌های درحال اکران

«زنبور کارگر» به کارگردانی افشین صادقی که در آخرین روز‌های شهریور روی پرده سینما‌های کشور رفت چندان در گیشه موفق نبوده و به فروشی کمتر از ۶۰ میلیون تومان دست پیدا کرده است.

سعید آقاخانی و شبنم مقدمی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند که در جایگاه دهم جدول فروش قرار گرفته است. «اخت الرضا (س)» به کارگردانی سید مجتبی طباطبایی جدیدترین فیلمی است که به چرخه اکران سینما‌ها اضافه شده است؛ اثری که از ۱۹ مهر روی پرده سینما‌ها رفته است، اما در خراسان رضوی فقط پنج سالن سینمایی در اختیار دارد. «اخت الرضا (س)» محصول سازمان سینمایی سوره است و سفر بانوی کرامت حضرت معصومه (س) از مدینه به قم را روایت می‌کند.

این اثر کمتر از ۷ میلیون تومان در سینما‌های استان فروش داشته و در رتبه شانزدهم قرار گرفته است. از دیگر آثار اکران؟ در سینما‌ها می‌توان به «آخرین تولد»، «آهنگ دو نفره»، «ستاره بازی»، «عروسی مردم» و «مصلحت» اشاره کرد که به ترتیب رتبه‌های یازدهم تا پانزدهم را به خود اختصاص داده اند. فیلم سینمایی «کت چرمی» با بازی جواد عزتی هم از اواسط خرداد روی پرده سینما‌های کشور رفته و در جایگاه هجدهم قرار گرفته است.

گرم شدن گیشه سینما‌ها در اولین ماه پاییز

گرم شدن گیشه سینما‌ها در اولین ماه پاییز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->